BRMV søger politisk konsulent

17. juni 2024

Er du politisk tænkende? Trives du med langsigtet udviklingsarbejde? Kan du jonglere med mange bolde i luften på samme tid? Har du lyst til at betjene 7 midt- og vestjyske borgmestre i fælles interessevaretagelse? Har du dygtiggjort dig i at gøre komplekse problemstillinger simple og omsætte det til politisk betjening? Og elsker du det? Så er du måske BRMV’s nye public affairs konsulent…

Ansøg stillingen her 

Et samarbejde mellem syv midt- og vestjyske kommuner

BRMV står for Business Region MidtVest. Vi er et erhvervspolitisk, forpligtende samarbejde mellem syv midt- og vestjyske kommuner, som arbejder på at videreudvikle en stærk og sammenhængende egn, der stiller egnens erhvervsliv og kommuner bedre i morgen end i går. Vi er sat i verden som egnens fælles stemme og arbejder blandt andet på at skabe grobund for grøn omstilling og vækst i hele området, styrke erhvervslivets vækstbetingelser på strategiske midt- og vestjyske styrkepositioner og øge områdets tiltrækningskraft for arbejdskraft.

Kommunerne, som vi betjener, er Ikast-Brande, Holstebro, Ringkøbing-Skjern, Skive, Struer, Lemvig og Herning.

Dine arbejdsopgaver

Vi er et lille sekretariat med store ambitioner. Du får en central rolle i udmøntningen af foreningens strategi samt ansvar for at skabe relationer og udvikle solide partnerskaber og netværk internt såvel som eksternt. Vi lægger derfor vægt på følgende:
 

  • At have antennerne ude og opsnappe når vi eller vores politikere skal reagere på aktuelle debatter og dagsordener. Du skal med andre ord understøtte Midt- og Vestjyllands synlighed i politiske sammenhænge
  • At udarbejde dagsordener, fremskaffe nøgletal, lave præsentationer, arbejde aktivt med presse/SoMe i samspil med vores kommunikationsfolk og skrive notater til blandt andre de syv borgmestre og kommunaldirektører
  • At du kan betjene sekretariatet og foreningens bestyrelse i arbejdet med data og tal
  • At du kan koordinere og facilitere arbejdsgrupper, nye samarbejder, indsatser og politiske møder og arrangementer.


I nogle sammenhænge er din rolle at planlægge, koordinere og sørge for, at der bliver handlet på vores interesser og mærkesager. Altså være den, der får tingene til at ske. I andre sammenhænge fungerer du som rådgiver for vores bestyrelse og sparringspartner for sekretariatschefen og dine kolleger.

Foruden dig består sekretariatet af to projektledere, en kommunikationskonsulent og en juniorkonsulent. Kompetencerne spænder mao. bredt. Der er alt lige fra fagspecialiser til kreative popcorn-hjerner.

Din profil

Vi søger en motiveret konsulent med øje for kvalitet og effektivitet i det daglige.

Vi lægger vægt på følgende parametre:

  • Har en relevant uddannelsesbaggrund
  • Har minimum et par års erfaring fra en politisk styret organisation – enten fra en kommune, region, styrelse, departement, politisk parti eller interesseorganisation
  • Har erfaring med public affairs og kan agere i et politisk miljø og ved, hvordan arkitekturen er i de politiske beslutningsprocesser
  • Er god til at tænke i helheder, se strategiske sammenhænge og formår at skabe en rød tråd og forbinde folk mellem de strategiske, taktiske og operationelle niveauer
  • Tidligere har arbejdet med grøn omstilling på den strategiske og politiske klinge, eller at du ønsker at arbejde ned i dette område
  • Evner at facilitere samtaler på tværs af kommunegrænser og skabe de rigtige relationer.
  • Tænker og arbejder analytisk, samt har en god metodefaglig værktøjskasse
  • Du kan arbejde selvstændigt, struktureret og med sans for detaljer
  • Trives med en varieret hverdag.

Derfor skal du vælge os

Vi søger en kollega, der kan hjælpe os med at få ting til at ske i et visionært politisk landskab. Du bliver en del af et lille, fagligt stærkt team og får en vigtig rolle som tovholder – både mellem BRMV, de 7 midt- og vestjyske kommuner, og i BRMV’s samarbejde med organisationer, virksomheder og andre samarbejdspartnere. Relationer og partnerskaber er et af kardinalpunkterne for, at vi lykkes.

Du kommer til at indgå i et uformelt og resultatorienteret miljø, hvor strukturen er flad og arbejdspladsen fleksibel. Sekretariatet sidder til dagligt på Rådhuset i Herning, hvorfor du vil komme til at indgå i samspil med dygtige kolleger i alle 7 ejerkommuner. Vores sekretariat er kendetegnet ved, at der altid er plads til en røverhistorie eller to, alt imens vi vægter ordentlighed, professionalisme og mod højt.

Vilkår og ansættelsesproces

Ansøgningsfrist: 28. juni 2024
Tiltrædelse: Efter aftale

Første samtalerunde afholdes mandag den 8. juli i uge 28. Kandidaterne får besked fredagen forinden. Anden samtalerunde afholdes torsdag den 11. juli i uge 28, og du skal være indstillet på, at der eventuelt kan blive brugt færdighedstests, personlighedstests samt bliver stillet en case i løbet af rekrutteringsprocessen.

Arbejdsstedet er på Rådhuset i Herning.
Hjemmearbejdsdage er en mulighed.
Begrænset indenlandsk rejseaktivitet må forventes.

Der er tale om en fast stilling, hvor ansættelse sker på overenskomstlignende vilkår.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.

Hvis du vil vide mere…

Er du velkommen til at kontakte Partnerskabschef, Nicolai Houmark Lauridsen på telefon 29 31 26 67.

Er du interesseret i at høre om det at arbejde i sekretariatet, er det muligt at kontakte Projektleder, Buster Urban Kudsk Jørgensen på telefon 22 60 98 49 eller Projektleder, Stine Lindbjerg Jespersen på telefon 29 36 65 31.

Vi ser frem til at høre fra dig.